DIGITAL
ZNÓW E-SZKOLENIA? NUDY…
Co zrobić, by przekonać handlowców do udziału w e-szkoleniach? To ważne wsparcie dla sprzedawców, tymczasem w wielu firmach szkolenie on-line traktowane jest przez pracowników jako zupełnie niepotrzebny punkt do „odhaczenia”. „Skoro nikt nie może sprawdzić, czy obejrzałem szkolenie, to po co w ogóle tracić na nie czas?” – myślą pracownicy. W efekcie szkolenia notują dramatycznie niską frekwencję, a pracownicy nie mają pojęcia o przedstawianych na nich procedurach i zagadnieniach. To z kolei powoduje chaos wewnątrz firmy.
ROZWIĄZANIE UTE – JAK GRAĆ ŻEBY KAŻDY MÓGŁ COŚ UGRAĆ?
Postanowiliśmy zatem zamienić nudne e-szkolenia w… grywalizację, a dokładniej grę w wizytę handlową. Kolejne etapy e-szkolenia stały się kolejnymi poziomami rozgrywki, a po każdym z nich na uczestników czekały atrakcyjne niespodzianki. Zadania miały postać wirtualnej wizyty u potencjalnego klienta. Zaliczanie kolejnych testów, przyswajanie materiałów sprzedażowych i rozwiązywanie praktycznych ćwiczeń nareszcie miało dodatkowy sens.
Nagle zdalna forma przestała być okazją do unikania szkolenia, a stała się atrakcyjną metodą na rozegranie pasjonującej rozgrywki. Te same informacje z zakresu firmowego know-how podane w innej postaci stały się kluczem do sukcesu.
Prawdziwą innowacją był pomysł, aby spojrzeć na e-szkolenia jak na rozrywkę. Jako specjaliści od motywowania firmowej społeczności uznaliśmy, że najważniejsze będzie zaangażowanie sprzedawców w realizację materiału. Jednak jak pokazać komuś, kto ma przejść przez całe szkolenie, że ta wiedza będzie mu potrzebna? Zanim sam przekona się o tym, jak cennym wsparciem dla sprzedawcy może być e-szkolenie, musi minąć sporo czasu. Nie mogliśmy tak długo czekać. Nagroda to korzyść, którą uczestnik szkolenia otrzymuje tu i teraz, a już za chwilę, po opanowaniu kolejnej porcji materiału zawalczy o następną.
EFEKT UTE – E-SZKOLENIA UCZĄ I BAWIĄ
Każdy człowiek lubi uczestniczyć w grywalizacji. Dlatego zastąpienie typowych szkoleń grą sprawiło, że aż 90% sprzedawców ukończyło zdalny kurs, a ich przełożeni mieli pewność, że pracownicy sami starali się zapamiętać jak najwięcej informacji. Powszechnie wiadomo, że każdy dobry sprzedawca/handlowiec to ktoś kto lubi rywalizację i możliwość wykazania się za każdym razem „bardziej”. E-szkolenia w postaci gry świetnie sprawdziły się w tym przypadku.
NIE CZEKAJ – AKTYWIZUJ SWOICH HANDLOWCÓW
Zadzwoń lub napisz do nas, czekamy na kontakt od Ciebie. Każdy dzień zwłoki to kolejny dzień w którym Twoja firma nie idzie do przodu.